Bordó Martens

Nyár vs. tél

2017. július 15. 18:06 - Bordó Martens

avagy minden évszakban van valami jó, csak észre kell venni

Köztudott, hogy az emberek zömének mindig azzal van problémája, amit éppen átél.

Ha télen hideg van az a baj, ha nyáron meleg van az a baj. Ha éhes és korog a gyomra, az a baj, ha túl sokat evett és fáj a hasa, az a baj. Ha dolgozni kell az a baj, ha munkanélküli, az a baj... és még sorolhatnám a végtelenségig.

Én alapvetően optimista ember vagyok, tehát igyekszem mindig a dolgok/események jó oldalát meglátni és értékelni - talán ezért is vannak kevesen körülöttem, mert nem vagyok panaszkodásra kapható.

Az utóbbi években a nagyon hideg telek és meleg nyarak jellemzőek, és néha én is hajlamos vagyok nekikeseredni az életnek, amikor a mínusz 8 fokos hidegben a metsző északi szél az orcámba csap, és teszi ezt napokon keresztül. Néha engem is elkap a búskomorság, amikor heteken át többet vagyunk sötétben és/vagy lámpafénynél, mint nappali világosságban. Vagy hogy  a másik évszakról se feledkezzek meg, az árnyékban mért 42 fok azért ki tud borítani időnként, és rosszul szokott esni az is, amikor beszállok az autóba, és 82 fokot mutat a benti hőmérő.

Ezért arra gondoltam, hogy most leülök, és összeírom, hogy mi az, ami a télben, illetve a nyárban (nekem) jó!

Nézzük először a nyarat, ha már épp ez az évszak van jelen:

- ha kiteregetem a ruhákat, akkor durván két óra alatt megszáradnak, sőt, ha kézzel mosok, és folyik a cuccból a víz, az sem gond, az max. 3 óra után a helyére kerülhet.

- korán világosodik, és későn sötétedik. Ezért, ha kiengedem a kutyákat, akkor nem kell póráz/villany/zseblámpa, mind a hármat szemmel tudom tartani, hogy mit csinál, és behívni, ha épp a legkisebbik kavicsot akar enni, vagy döglött-összeszáradt verébfiókát. És ezáltal a napok is hosszabbnak tűnnek.

- az udvar száraz (nyilván kivéve esőzéses időszak), ezért ha a kutyák kint vannak, utána nem kell a lábukon a latyakossá vált szőrt mosni/szárítani, ami három kutya, szorozva négy lábbal, azért el tud venni némi szabadidőt.. ilyenkor elég egy kis nedves törlőrongy, tappancstörlés, és mehet ki merre lát...

- esténként kellemes szellőben kiülni a hintaágyra, beszélgetni, kávézgatni, limonádét inni, csillagokat nézni, és beleszagolni a levegőbe (hozzáteszem, mindez csak itt faluhelyen érvényes, míg a városban éltünk, addig más alternatívák játszottak).

- amikor hajat mosok, akkor nem kell hajszárítót használnom, csak kiállok a ház elé, jövök-megyek, és fél óra alatt száraz.

- gyönyörű színes a táj. Az ég különféle kékben pompázik, mindig mindenhol látni valami színes virágot, minden fa zöld.

- felhők. Jajjj, hát minden nap minden órájában más és más műsor megy ott fent... Lemenő nap által megvilágított, különböző alakot öltő vattapamacsok. Ahogy viszi őket a szél... Ahogy elvékonyodnak, megtömbösödnek, szétválnak, vagy összeállnak.. kivilágosodnak, vagy épp beszürkülnek..

- érnek a zöldségek-gyümölcsök. Nincs is annál jobb, mint frissen szedett gyümölcsöt enni.

- kert. Már akinek van. Nekünk van, tehát lehet ültetni, veteményezni, kapálni, gereblyézni, meg egyéb kerti tevékenységeket művelni. És bár a gaz uralkodó jelleggel üti fel a fejét mindenhol, én még azt is szeretem. Gazolni. Kimegyek a kertbe, és csak én és a gaz... Szedegetem. Összegyűjtögetem, és majd ha elég bátor leszek, elégetem. Most még csak aszalódik.

- mondanám, hogy nyaralás, de mióta kertes házban élünk, nem nyaraltunk, mert nem érezzük hiányát. Itt minden nap nyaralás. Az, hogy csipás szemmel, mosakodás nélkül, kispólóban kiléphetek a ház elé, és ott nyújtózhatok egyet, nos... nekem felér egy balatoni nyaralással.

- enyhülés. A több napig, esetleg hetekig tartó kánikula után a kellemes enyhe, 25-26 fokos hőmérséklet szinte megkönnyebbülés.

- madarak. Főleg a fecskék. Olyan szépek. Ahogy mind másképp csiripel, jó hallani.

- fagyi. Csokifagyi. Citromfagyi, mentafagyi. Ehhez nincs is mit hozzáfűzni.

Jöjjön a tél:

Először mindenkinek az őrült hideg jut eszébe, és a félhomály, a köd, amely búskomor hangulatot áraszt. De azért csak találunk a télben is valami szépet:

- jégvirág. Igaz, nem mindennapi látvány, de ha van, akkor az nagyon szép tud lenni az ablakon.

- hópehely. Ugyanezt mondhatom róla.

- havazás, ami megmarad. A levegő friss, üde, a hó tiszta, és szép. Aki szeret, építhet hóembert, vagy hógolyózás, szánkózás, ilyesmi. Nekem elég a látvány, és hogy a kutyák imádnak játszani benne, a hógolyózás meg egyenesen szórakoztató velük.

- kuckós. A több sötétnek és otthon tartózkodásnak köszönhetően az ember kellemesen bekuckózik a kanapéra/fotelba, olvasgat, filmet néz, beszélget... Meleg tea, kakaó, kapuccsinó, illatos párologtató, habos fürdő

- társasjáték. Szintén a bezártság adja, hogy gyakrabban előkerül a kártya, az aktivity, egyéb társasjáték, mint a többi évszakban.

- új ruhatár. majdnem elfelejtem minden évben, hogy milyen téli ruháim vannak, mire előkerülnek, ezért mindig megörülök amikor megpillantom a kedvenceket. (ez mondjuk a nyári kollekcióra is vonatkozik).

- képes vagyok olyan hőmérsékletet előállítani (fűtés, ruházat, takaró), amiben teljesen komfortosan érzem magam.

- van oxigén a levegőben.

- száraz hidegben kellemes séta

- sütiszezon. :) Sajtos pogácsa, illatos kakaós-meggyes...hmmmm..

Nos, nagyjából - és hirtelen - ezek, amik nekem kellemessé teszik a nyarat, vagy éppen a telet.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bordomartens.blog.hu/api/trackback/id/tr6712666163

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása